dinsdag 23 juni 2009

Narrowcasting

Narrowcasting; Het nieuwste speeltje in de supermarkt.
Uit onderzoek blijkt dat de consument op het laatste moment nog moet beslissen welke aankopen het gaat doen en dat ze beslissing erg beinvloedbaar zijn. Mijn ervaring met de narrowcasting is helmaal niet zo positief. Je hebt narrowcasting in verschillende vormen. De nieuwste is die van schermen bij specifieke producten of bij de groente afdeling.


Ik vraag me altijd af of mensen wel de tijd hebben om stil te gaan staan om de reclame te bekijken. Ik erger me enorm aan de steeds opnieuw afspelende reclame met irritante muziekjes. Zijn er daadwerkelijk consumenten die stil gaan staan bij zo een scherm en de reclame gaan bekijken? Mij lijkt het veel logischer om dit soort schermen op plekken te hangen waar de consument moet wachten. Denk bijvoorbeeld aan de flessenband of kassa. De consument heeft dan toch niks beters te doen en de aandacht zal gauw door het scherm getrokken worden!

Geen opmerkingen: